337102a Spezialisierung: Digital Marketing
| Zuletzt geändert: | 28.05.2024 / Mullaewa |
| EDV-Nr: | 337102a |
| Studiengänge: |
Online-Medien-Management (Bachelor, 7 Semester) , Prüfungsleistung im Modul Spezialisierung: Digital Marketing
in Semester
3 6 7
Häufigkeit: unregelmäßig Studienübergreifendes Angebot - Minors, Prüfungsleistung im Modul Spezialisierung: Digital Marketing in Semester 1 Häufigkeit: unregelmäßig |
| Dozent: | Kritsanarat Khunkham |
| Sprache: | Deutsch |
| Art: | - |
| Umfang: | 3 SWS |
| ECTS-Punkte: | 5 |
| Workload: |
150 hours Lecture = 30 hrs. Reading = 24 hrs. Discussion Preparation = 24 hrs. Presentation Preparation = 72 hrs. |
| Prüfungsform: | |
| Bemerkung zur Veranstaltung: | Englisch |
| English Title: | Social Media Strategy |
| English Abstract: |
At the end of this class, students will have a comprehensive understanding of: - Characteristics and potential of professional social media communication - Strategy development and content curation for different communication target groups - Challenges in business communication across social media |
| Literatur: |
e.g. Freeberg (2021): Social Media for Strategic Communication; Clampitt (2016): Social Media Strategy Weitere Literatur finden Sie in der HdM-Bibliothek. |