Diese Website verwendet nur technisch notwendige Cookies. In der Datenschutzerklärung können Sie mehr dazu erfahren.

Zum Hauptinhalt springen
Logo, Startseite der Hochschule der Medien
Veranstaltungsbeschreibung

223337a Digital Marketing

Zuletzt geändert:30.09.2025 / Andersch
EDV-Nr:223337a
Studiengänge: Digital- und Medienwirtschaft (Bachelor, 7 Semester, Zulassung ab Wintersemester 2023/2024), Prüfungsleistung im Modul Spezielle BWL: Digital Marketing in Semester 4 6 7
Häufigkeit: unregelmäßig
Media Entertainment, Prüfungsleistung im Modul Spezielle BWL: Digital Marketing in Semester 6 7
Häufigkeit: unregelmäßig
Medienwirtschaft (Bachelor, 7 Semester), Prüfungsleistung im Modul Spezielle BWL: Digital Marketing in Semester 4 6 7
Häufigkeit: unregelmäßig
Studienübergreifendes Angebot - Minors, Prüfungsleistung im Modul Spezielle BWL: Digital Marketing in Semester 1
Häufigkeit: nur SS
Dozent: Prof. Dr. Henrike Andersch
Sprache: Deutsch
Art: -
Umfang: 2 SWS
ECTS-Punkte: 3
Workload: 4 SWS (Lecture: 2 SWS + Project: 2 SWS)
Prüfungsform:
English Title: Start der Veranstaltung im WS 25/26: 07.10.25

English Abstract: The course consists of a lecture (2 SWS) and a project (2 SWS). During the lecture you will acquire profund knowledge on the basics of digital marketing & the strategies & initiatives:

1) Introduction Digital Marketing
2) Consumer Behavior in the Digital Media World
3) Social Media Marketing & Influencer Economy
3) Search Engine Optimization and Advertizing
4) Paid Media & Programmatic Ads
5) Data Analytics & Customer Insights
6) Future Trends in Digital Marketing
8) ...
Every chapter will shed light on how to leverage on AI tools and techniques to make digital marketing more efficient; moreover we will discuss associated pitfalls and risks.

During the project you will work on a social media launch campaign combining human intelligence and artificial intelligence. This includes


- developing a challenger brand for an established brand
- creating social media campaign material using generative AI
- testing campaign material with predictive AI and
- challenging the campaign among real customers.

Exam: ST (group presentations & project report + individual learning diary)

The course is part of the minor program MCM (Media Creation Management). Therefore, the course is in English in the winter term.